Město Kardašova Řečice

Jindřichův Hradec a okolí

neděle 21.10.2018
den: 14°C
noc: 4°C
pondělí 22.10.2018
den: 15°C
noc: 4°C
úterý 23.10.2018
den: 12°C
noc: 7°C

Chodili byste v našem městě do kina? V kulturním domě, na klasických židlích, s možným občerstvením.

Ano.
odpověď Ano. (85%)
194 85%
Ne.
odpověď Ne. (15%)
34 15%

Rozsah činností matričního úřadu a evidence obyvatel

V první polovině následujícího textu uvádíme kompetence matričního úřadu města Kardašova Řečice a v druhé polovině pod čarou jsou uvedeny podrobnosti ohledně evidence obyvatel - hlášení trvalého pobytu, změny a ukončení trvalého pobytu.

 

Matriční úřad Kardašova Řečice

nám. Jaromíra Hrubého 64

Kardašova Řečice

Tel. 383134488, 734 200 923

Rozsah činností matričního úřadu

  • provádí výkon matriční agendy a agendy s ní související podle zákona č. 301/2000 Sb. o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů

  • vyhotovuje rodné, oddací a úmrtní listy
  • sepisuje zápisy o určení otcovství
  • přijímá hlášení o volbě druhého jména
  • přijímá žádosti o uzavření manželství
  • vystavuje vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství našich občanů v cizině
  • vystavuje osvědčení pro uzavření církevních sňatků
  • zpracovává podklady pro zvláštní matriku v Brně – narození, uzavření manželství a  úmrtí našich občanů v cizině
  • vydává rozhodnutí ve věci změny jména a příjmení
  • ověřuje opisy listin a podpisy na listinách
  • přijímá žádosti o vydání osvědčení o státním občanství ČR
  • vyřizuje žádosti o výpis z rejstříku trestů
  • zajišťuje jubilejní svatby, blahopřání k životním výročím, vítání dětí.

 

 

Ověřování listin a podpisů:

K ověření podpisu /legalizaci/ je potřebný platný doklad totožnosti – OP nebo pas.

K ověřování listin /vidimaci/ žadatel předloží originál listiny.

 

Vydání duplikátu matričního dokladu na žádost občana:

- občanský průkaz, doklad o příbuzenském poměru – matriční doklad

- správní poplatek 100,-Kč 

 

K vyřízení matričních záležitostí jsou potřebné tyto doklady a potvrzení:

Při změně jména a příjmení:

     

  • rodný, popřípadě oddací list žadatele nebo nezletilého dítěte
  • jde-li o osoby rozvedené, pravomocný rozsudek o rozvodu manželství
  • jde-li o osoby ovdovělé, úmrtní list
  • doklad o místu trvalého pobytu na území ČR
  • doklad o státním občanství
  • souhlas fyzické osoby starší 15 let, jde-li o změnu jejího jména, popřípadě jmen a příjmení
  • u nezletilého dítěte písemný souhlas druhého rodiče, nebo pravomocné rozhodnutí soudu nahrazující tento souhlas (není-li souhlas činěn před matričním úřadem, musí být podpis na souhlasu s uvedenou změnou úředně ověřen)

 

Při oznámení o přijetí dřívějšího příjmení po rozvodu manželství:

  • doklad totožnosti
  • oddací list, doklad o rozvodu s doložkou právní moci
  • rodný list

 

Oznámení lze přijmout nejpozději do 6 měsíců od nabytí právní moci rozsudku o rozvodu.

 

Při uzavření manželství mezi občany České republiky:

  • rodné listy
  • doklad o státním občanství
  • výpis údajů z informačního systému evidence obyvatel o místě trvalého pobytu
  • výpis z evidence obyvatel o osobním stavu
  • pravomocný rozsudek o rozvodu předchozího manželství nebo úmrtní list zemřelého manžela.

 

(Doklady uvedené pod odrážkou druhou až pátou není občan povinen předkládat, pokud skutečnosti v nich uvedené matriční úřad ověří z evidence obyvatel, nebo pokud je občan prokáže občanským průkazem.)

 

Při uzavření manželství mezi občanem České republiky a cizincem:

Cizinec předloží:

  • rodný list s úředním překladem
  • doklad o státním občanství (lze rovněž prokázat cestovním dokladem)
  • doklad o právní způsobilosti k uzavření manželství (doklad nesmí být starší 6 měsíců)
  • potvrzení o osobním stavu a pobytu, je-li cizím státem vydáno
  • úmrtní list zemřelého manžela, jde-li o ovdovělého cizince
  • pravomocný rozsudek o rozvodu manželství, je-li cizinec, který chce uzavřít manželství rozvedený
  • potvrzení o oprávněnosti pobytu na území ČR vydané Policií ČR, které není ke dni uzavření manželství starší 7 pracovních dnů doklad, kterým je možno prokázat totožnost – týká se států, které nejsou členy EU

 

Pokud nemá ČR uzavřenou smlouvu o uznávání dokladů, musí být cizozemské doklady opatřeny vyšším ověřením.

 

Při zápisu narození dětí mimo manželství – určení otcovství k dítěti:

  • souhlasné prohlášení rodičů o jménu a příjmení,  případně o jménech dítěte
  • souhlasné prohlášení rodičů o určení otcovství, popřípadě rozhodnutí soudu o určení otcovství k dítěti
  • rodný list matky a otce dítěte
  • občanský průkaz nebo cestovní doklad, nebo průkaz povolení k pobytu cizince, byl-li mu vydán
  • pravomocný rozsudek o rozvodu manželství, je-li matka dítěte rozvedená, nebo úmrtní list manžela, je-li matka ovdovělá
  • případně další doklady potřebné k zjištění nebo ověření správnosti údajů zapisovaných do knihy narození

 

Občanské průkazy:

 

Od 1.1.2012 došlo ke změně vydávání občanských průkazů. Nově jsou vydávány Městským úřadem Jindřichův Hradec. Potřebné informace naleznete v článku pod tímto krátkým textem.

Na pracovištích CZECH POINT našeho města (v době pobytu mimo mohou využít kterékoliv místo) mohou občané nahlásit ztrátu nebo odcizení občanského průkazu.

Rozsah činností matričního úřadu a evidence obyvatel

 

Městský úřad Kardašova Řečice

Evidence obyvatel – ohlašovna

Nám. Jaromíra Hrubého 64

Kardašova Řečice

 

Evidence obyvatel – ohlašovna provádí výkon státní správy na úseku evidence obyvatel podle zákona č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných čísel a o změně některých zákonů (zákon o evidenci obyvatel) ve znění pozdějších předpisů.

 

Hlášení trvalého pobytu

Změnu místa trvalého pobytu ohlásí občan České republiky ohlašovně v místě nového trvalého pobytu. Z přihlášení občana k trvalému pobytu nevyplývají žádná práva k objektu ani k vlastníkovi nemovitosti.

 

Při ohlášení změny místa trvalého pobytu je občan povinen:

  • vyplnit a podepsat „Přihlašovací lístek k trvalému pobytu“
  • předložit platný občanský průkaz, u něhož není v důsledku změny trvalého pobytu oddělena jeho vyznačená část. Po ukončení pobytu v cizině předkládá občan cestovní pas, občan po nabytí státního občanství České republiky předkládá doklad o nabytí státního občanství
  • doložení vlastnictví domu nebo bytu (výpis z katastru nemovitostí) nebo doložit oprávněnost užívání bytu (nájemní smlouva), anebo předložit úředně ověřené písemné potvrzení oprávněné osoby o souhlasu s ohlášením změny místa trvalého pobytu. Takové potvrzení se nevyžaduje v případě, že oprávněná osoba potvrdí souhlas na přihlašovacím tiskopisu k trvalému pobytu před zaměstnancem ohlašovny. Za oprávněnou osobu se považuje osoba starší 18 let, způsobilá k právním úkonům, která je oprávněna užívat objekt nebo jeho vymezenou část (např. byt)
  • Za občana mladšího 15 let ohlásí změnu místa trvalého pobytu jeho zákonný zástupce, popřípadě pěstoun. Za občana zbaveného způsobilosti k právním úkonům nebo za občana, jehož způsobilost k právním úkonům byla rozhodnutím soudu omezena, ohlásí změnu místa trvalého pobytu jeho zákonný zástupce. Za občana může změnu místa trvalého pobytu ohlásit jím pověřený zmocněnec na základě ověřené plné moci.
  • Uhradit správní poplatek 50,- Kč

 

Ukončení trvalého pobytu na území České republiky

Občan, který se rozhodl ukončit trvalý pobyt na území České republiky, oznámí tuto skutečnost ohlašovně podle místa svého trvalého pobytu. Při písemném oznámení je nutný úředně ověřený podpis občana.

 

Zrušení údaje o místu trvalého pobytu

Ohlašovna podle zákona o evidenci obyvatel v souladu se správním řádem rozhodne o zrušení údaje o místu trvalého pobytu, mimo jiné, na návrh vlastníka objektu nebo jeho vymezené části nebo na návrh oprávněné osoby, zaniklo-li užívací právo občana k objektu nebo jeho vymezené části, jehož adresa je v evidenci obyvatel uvedena jako místo trvalého pobytu a neužívá-li občan tento objekt nebo jeho vymezenou část.

Navrhovatel je v takovém případě povinen existenci těchto podmínek ohlašovně prokázat. Je-li údaj o místu trvalého pobytu úředně zrušen, je místem trvalého pobytu sídlo ohlašovny, v jejímž územním obvodu byl občanovi trvalý pobyt úředně zrušen.

Správní poplatek – bez poplatku.

 

Další úkoly ohlašovny:

  • vede seznam voličů a provádí jeho aktualizaci

 

Obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností ohlašovna předává:

  • údaje o změně, nebo ukončení trvalého pobytu občana
  • údaje o místech zákazu pobytu obyvatele a době jeho trvání vyplývající z rozhodnutí soudu
  • údaje o změnách názvů ulic a popisných čísel domů

 

Bez účasti občana se provádí další změny v informačním systému evidence obyvatel:

  • narození
  • úmrtí
  • uzavření manželství
  • rozvod manželství

 

 

Dnes je: 21.10.2018

Svátek slaví: Brigita

Aktuality

Výroční zpráva za rok 2017
více
Výroční zpráva za rok 2016
více
Výroční zpráva za rok 2015
více
Aukční vyhláška k elektronické aukci č. CJH/89/2018
Informace o realizaci majetku státu, žádost o zveřejnění na úřední desce a webových stránkách města - VŘ č. CJH/89/2018 - prodej hliníkových trubek 1 500 ks v elektronické aukci.
více
Hlášení městského rozhlasu 18.10.2018
více
Usnesení o nařízení elektronického dražebního jednání
Dražební jednání se koná elektronicky prostřednictvím elektronického systému dražeb na adrese dražebního serveru: www.okdrazby.cz. Zahájení elektronického dražebního jednání dne 27.11. 2018 v 11 hodin. Ukončení elektronické dražby dne 27. 11. 2018 v 11,30 hodin.
více
Aukční vyhláška k elektronické aukci č. CJH/76/2018
Informace o realizaci majetku státu, žádost o zveřejnění na úřední desce a webových stránkách města - VŘ č. CJH/76/2018 - prodej různých movitých věcí ve výběrovém řízení (BAZAR).
více
Opatření obecné povahy-přechodná úprava provozu
Městský úřad Jindřichův Hradec, odbor dopravy jako věcně a místně příslušný obecní úřad, stanovuje právnické osobě ELEKTROSTAV Strakonice, s. r. o. přechodnou úpravu provozu na sil. III/13525 v Kardašově Řečici v ul. Tyršova v době od 17. 10. do 21. 12. 2018.
více
Zápis o výsledku voleb do zastupitelstva obce
Přílohou tohoto oznámení je zápis o výsledku voleb do zastupitelstva obce.
více
Přípravky na asanaci kůrovcového dříví
Vážené starostky, vážení starostové, Městský úřad Jindřichův Hradec, jako věcně a místně příslušný orgán státní správy lesů, si Vám dovoluje v příloze zaslat informace, jež se týkají použití přípravků na ochranu rostlin – konkrétně přípravků na asanaci kůrovcového dříví „Vaztak Les“ a „Vaztak Active“ neprofesionálními uživateli. V příloze přikládáme Metodickou informaci k nařízením Ústředního kontrolního a zkušebního ústavu zemědělského, kterými se dočasně povoluje omezené a kontrolované použití zmíněných přípravků neprofesionálními uživateli a dále dvě citovaná Nařízení ÚKZUZ. Z důvodu informovanosti vlastníků lesů Vás žádáme o zvážení, zda shora uvedené dokumenty vyvěsit na úředních deskách Vašich obcí. S touto problematikou se lze též seznámit na webových stránkách Města Jindřichův Hradec, v záložce odboru životního prostředí, informace pro vlastníky lesů (viz níže přiložený odkaz) a také na úředních deskách MZe a ÚKZUZ. https://www.jh.cz/cs/mestsky-urad/odbory-uradu/odbor-zivotniho-prostredi/informace-pro-vlastniky-lesu.html Velice Vám děkujeme za spolupráci. Ing. Jaroslav Vlášek Státní správa lesů, státní správa myslivosti, ochrana zvířat proti týrání Oddělení vodního a lesního hospodářství Odbor životního prostředí Tel.: 384 351 284 e-mail: vlasek@jh.cz Městský úřad Jindřichův Hradec Klášterská 135/II 37701 Jindřichův Hradec
více
Usnesení zastupitelstva města č.16/2018
více
Oznámení záměru pronájmu nebytových prostor
více
Dotaz k budově č.p. 346 Lažany
více
Teplovod - využití prostředků z pronájmu
více
Veřejnoprávní smlouva o poskytnutí dotace - SK Kardašova Řečice
více
Usnesení rady města č.56/2018
více
Usnesení rady města č.55/2018
více
Usnesení rady města č.54/2018
více
Informační povinnosr správce
Informační povinnost správce Vážení občané, v souvislosti s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (Obecné nařízení o ochraně osobních údajů), ve znění pozdějších předpisů (dále jen Nařízení GDPR), si vás dovolujeme informovat o tom, jak město Kardašova Řečice zpracovává vaše osobní údaje. 1. Kdo spravuje vaše osobní údaje? Správcem vašich osobních údajů je: Město Kardašova Řečice nám. Jaromíra Hrubého 64 378 21 Kardašova Řečice Zastoupená: MVDr. Petrem Nekutem – starostou Tel.: 384 383 031 E-mail: posta@kardasova-recice.cz ID datové schránky: trrb6ca 2. Kdo je pověřencem pro ochranu osobních údajů města Kardašova Řečice? Jako orgán veřejné moci, musíme mít pověřence pro ochranu osobních údajů, který nám pomáhá chránit vaše osobní údaje. Naším pověřencem pro ochranu osobních údajů je: Ing. Bc. Leona Bucharová, Petrův Dvůr 54, 384 11 Netolice, Tel.: 773 823 040. E-mail: info@gdprproobce.com 3. Kdy se můžete obrátit na pověřence pro ochranu osobních údajů? Pokud se domníváte, že zpracováváme vaše osobní údaje v rozporu s právními předpisy, můžete podat stížnost u našeho pověřence pro ochranu osobních údajů. 4. Z jakého důvodu zpracovává města Kardašova Řečice vaše osobní údaje? Zpracováváme vaše osobní údaje zpravidla proto, že nám to ukládá zákon nebo jiný právní předpis (zejm. zákon č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů). V některých případech zpracováváme vaše osobní údaje v rámci výkonu územní samosprávy či pro plnění smluvních vztahů. 5. Předáváme vaše osobní údaje jiným subjektům? Ano, předáváme osobní údaje v případě, že nám to ukládá právní předpis nebo podmínky dotačního řízení (např. Krajský úřad v případě vyúčtování dotací). Soukromým subjektům předáváme osobní údaje jen v případě, že je to nutné pro splnění naší povinnosti (např. externí účetní). 6. Předáváme osobní údaje do třetích zemí? Osobní údaje do třetích zemí (zemí mimo Evropskou unii) nepředáváme. 7. Po jakou dobu budou vaše osobní údaje uloženy v našich evidencích? Vaše osobní údaje budou v našich evidencích uloženy po dobu stanovenou vnitřními předpisy obce, příp. po nezbytně nutnou dobu dle účelu zpracování. 8. Jaká máte vůči nám, jako správci mých osobních údajů, práva? Kdykoliv od nás můžete požadovat, abychom - vám umožnili přístup k vašim osobním údajům - opravili vaše osobní údaje, které nejsou přesné - vymazali vaše osobní údaje (v případě, že jsou splněny podmínky uvedené v článku 17 Nařízení GDPR), případně omezili jejich zpracování. 9. V čem spočívá právo na přístup k osobním údajům? Můžete nás požádat, abychom Vám sdělili, zda zpracováváme Vaše osobní údaje. Můžete nás požádat o přístup ke zpracovávaným osobním údajům a o informace o zpracování těchto údajů. Můžete nás požádat o poskytnutí kopie zpracovávaných osobních údajů. 10. Můžete požádat o přístup k osobním údajům jiného osoby? Můžete požádat pouze o přístup ke svým osobním údajům. Pokud chcete požádat o osobní údaje jiné osoby, musíte mít od ní plnou moc. 11. Jakým způsobem můžete takovou žádost podat? Tuto žádost můžete podat jakýmkoliv způsobem (včetně e-mailu). Pověřený pracovník má však povinnost zjistit vaši totožnost, proto Vás může vyzvat k tomu, abyste svou totožnost doložili. 12. Do kdy mi poskytnete odpověď? O přijatých opatřeních vás budeme informovat zpravidla do jednoho měsíce. V některých složitých případech však můžeme lhůtu prodloužit. 13. Kolik taková žádost stojí? Tato žádost a její vyřízení je bezplatná. Nicméně v odůvodněných případech můžeme požadovat náhradu některých nákladů (např. cenu přenositelného disku, na kterém vám je poskytnut seznam všech osobních údajů, které o vás zpracováváme). 14. Dal jsem souhlas se zpracováním osobních údajů a chtěl bych ho odvolat. Pokud udělujete souhlas se zpracováním některých vašich osobních údajů, pak máte právo kdykoli souhlas odvolat. Tím však není dotčena zákonnost zpracování osobních údajů založená na souhlasu uděleném před jeho odvoláním. To znamená, že zpracování osobních údajů do odvolání souhlasu je legální. 15. Co máte konat, pokud se domníváte, že nezpracováváme vaše osobní údaje správně? V takovém případě se můžete obrátit na našeho pověřence pro ochranu osobních údajů nebo máte právo podat stížnost u dozorového orgánu (Úřad pro ochranu osobních údajů).
více
Usnesení zastupitelstva města č.15/2018
více
Veřejnoprávní smlouva o poskytnutí dotace - pečovatelská služba
více
Veřejnoprávní smlouva poskytnutí dotace - TJ Sokol
více
Veřejnoprávní smlouva o poskytnutí dotace - FK Kardašova Řečice 1922,z,s.
více
Usnesení rady města č.52/2018
více
Usnesení rady města č.53/2018
více
Usnesení rady města č.51/2017
více
Usnesení rady města č.50/2017
více
Usnesení zastupitelstva města 14/2017
více
Usnesení zastupitelstva města 13/2017
více
Návrh střednědobého výhledu rozpočtu
SMO Bukovská voda zveřejňuje v příloze Návrh střednědobého výhledu rozpočtu SMO Bukovská voda na roky 2019 a 2021 (v Kč).
více